2009. november 2., hétfő

Az ötödik bejegyzésem

A tegnapi napom nem úgy sikerült, ahogy terveztem, így csak egy hozzászólásra futotta az Agórán az időmből. Este meg már nem voltam internet közrlében, így most a lukasórámban tudom csinálni a ránk bízott feladatokat. Remélem hamarosan hívnak a T-Home-tól, hogy jönnek, és bekötik a netet. Lényegesen egyszerűbb lesz, ha nem az iskolában kell a gépre várni, vagy estig itt maradni. Mert a feladat, az feladat, azt csinálni kell.

Az első nap az iskolában a szünet után és minden kolléga Tenegen lázban él, így a szünetekben is ez a téma, ki, hogyan, mit csinált, mit olvasott. Olyanok vagyunk, mint a gyerekek egy nyáriszünet utáni élménybeszámoló közepén, csak rövidebb ideig voltunk távol egymástól, de az egy hét így is igen sok információval tett minket gazdagabbá.
Hála Istennek az időjárás is kegyes volt hozzánk, bár a sok idő, amit a feladatok olvasásával töltöttem, nem nagyon hagyott időt a természetben sétálni, de volt egy-két kikapcsolódást elősegítő pillanatom is az egy hét alatt. Utaztam ide és oda, rokonok meglátogatása, szóval, amire a pedagógusnak csak a szünetekben van ideje. (Pedig csak letanítjuk a heti 22 órát és utána időmilliomosok vagyunk - mondja a közvélemény, aki nem pedagógus). Csináltam egy pár fotót is, ami nem meglepő, úgy gondolom.


Csináltam még babafotókat is, de sajnos nincsenek nálam a képek, így nem tudlak benneteket elkápráztatni a gyönyörű lánykákkal. És a szülőket sem kérdeztem meg, hogy megmutathatom- e őket a nyilvánosságnak. Így maradnak a természetfotók.




Mint írtam a bemutatkozásomban, mindent fotózok, ami érdekes, és nem szokványos.


De térjün rá a heti feladatokra. Van egy - két dolog, ami egy kicsit nehéz a számomra, a tanfolyammal kapcsolatban, hogy sok szöveg és honlap csak angol nyelven van fennt, és én nem tudok egyáltalán angolul:

pl:
Látogasd meg a http://www.ziizo.com oldalt! Mit gondolsz, jó lenne itthon is kialakítani egy ilyen szolgáltatást? Részt vennél? Vállalnál tanítványokat a neten? Írj erről néhány sort a tanulási naplódban! Ha nem értem, hogyan írjak?
Ami magyar nyelvű, azt természetesen elolvasom, de így nagyon nehéz.
A másik a
Creatíve Commons, hát igen, ez magyarul annyit jelent: Kreatív közjavak, de az oldal szintén angol nyelvű, így megintcsak nem értem. De a magyar védjegy tetszik:

"Jelö̈ld meg! Ne add el! Ne változtasd! 2.5 Magyarország"

Anyagilag is és erkölcsileg is nagy gondot jelenthet az illegálisan letöltött, átalakított anyag, amit a netről szerzünk meg, és ez nem jó.



1 megjegyzés:

  1. Köszi a képeket, végre természet! Látom, te sem találtál szép őszi tájat, ahogy én is hiába próbáltam lencsevégre kapni vasárnap egy szép őszi fát.
    Azért az a félig levegőben álló fa nem semmi! Kicsit olyan, mint mi és az e-learning :)

    VálaszTörlés