2009. november 21., szombat

Együttműködés, kommunikáció

Amikor október közepén a többiekkel csatlakoztunk a kurzushoz, mindenki teljesen be volt sózva a sok újdonság láttán. Úgy gondolom, hogy a legtöbben nem töltünk ennyi időd a gép előtt és ez az eltelt egy hónap mindenkit függővé varázsolt. (Áprilisban, amikor vége lesz a tanfolyamnak, szerintem mindenki vakon fog gépelni és mozaikszavakban fogunk egymással beszélgetni kacsintás.)

De kezdem az elején!


Október 21-én volt az első hozzászólásom az Agórán, ami egy bemutatkozás volt, és egyben az első feladat. Sok érdekes és különböző ember bemutatkozását olvashattuk mindannyian.
Október 30-án elérkezett a pillanat, és megnyitottam életem első blogját. Azóta már tudom, hogyan kell Webes ugrópontot létrehozni, mások naplóit elolvasni, hozzászólni, képet beilleszteni, tananyagelemet feltölteni.
A belépés jó időpontra esett, mert éppen a jól megérdemelt pihenésünket töltöttük, az őszi szünetet, így volt alkalmam és lehetőségem rengeteget foglalkozni a tananyagokkal, és mivel még mindig nincs netem otthon (novemberre ígérte a T-Home), próbáltam egy kicsit előre is olvasgatni.
http://www.tenegen.eu/tmoodle/mod/forum/discuss.php?d=32

Sajnos azóta úgy érzem, hogy egy hatalmas követ görgetek magam előtt, mert csak hétvégén tudom leginkább a feladatokat prezentálni, de azt is csak egy mobiltelefon segítségével, amit összekapcsolunk a számítógéppel, de hát ez meg nem olyan gyors. Szóval egyenlőre még szenvedek.

Próbálom a lehető legtöbbet megtenni. A videokonferenciánk nem egészen a kiírás szerint történt, mert sajnos eszközhiányban szenvedünk, de a Csoportfórumon megbeszélték a többiek a tapasztalataikat, amelyekhez én is hozzászóltam, bár egy nappal később és így vállaltam a csoportfeladat megszerkesztését. (köszönöm a dicséreteket a csajok részéről pirulás)
http://tutori-pecs.blogspot.com/2009/11/netgeneracio-tc01a03cs.html

Vizsgáltuk a tanulók kreativitását, internetezési szokásaikról írtunk egy tanulmányt a blogunkban, ami úgy gondolom senki számára nem okozott meglepetést, és a várt eredményeket kaptuk.

És álljon itt egy idézet leadott dolgozatomból:

"Mi a netgeneráció? kérdésre ezt válaszolta egyikük: „Igen, hallottam már róla. Mi vagyunk a netgeneráció, mivel ezen nőttünk fel és nem biztos hogy tudnánk internet kapcsolat nélkül élni.” Pedig az általam megkérdezettek közül éppen a fele tudja mi a netgeneráció kifejezés."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése